Twee citaten uit het artikel “VS en China
zetten schouders onder ambitieus klimaatplan” (Dominique Fiers, deredactie.be, 24.09.2014):
“De deelnemers aan de conferentie hebben er zich ook toe verbonden om het verlies van tropische wouden met de helft te beperken, de productie van voedsel te optimaliseren en het gebruik van elektrische wagens in steden op te voeren tot 30 procent. De deadline voor die doelstellingen is 2030.”
“De klimaatconferentie van gisteren wordt algemeen gezien als een voorbereiding op de eigenlijke klimaattop van volgend jaar in Parijs. Dan moet er wel een bindend klimaatakkoord uit de bus komen.”
Dit alles impliceert dat elke mede-eigendom, die zich
respecteert, ergens tegen 2020 100% klaar moet zijn om het opladen van elektrische wagens
toe te laten in zijn ondergrondse parkings, met het verbruik ten lastte van de gebruiker
van de gesloten stelplaats.
In de praktijk betekent dat statutair een private elektriciteitsmeter opleggen per gesloten stelplaats (Art. 577-7 §1. e) BW).
Deze installatie met minimale kostprijs betekent een onmiddellijke meerwaarde voor elk appartement, waar die mogelijkheid bestaat.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten